GALA magasin
You Are Reading
Boomerang öppnar nytt butikskoncept på Åhléns City i Stockholm
0
Stil & skönhet

Boomerang öppnar nytt butikskoncept på Åhléns City i Stockholm

Boomerang

Boomerang har sedan starten 1976 strävat efter att göra klassiska plagg av högsta kvalitet, med hållbarhet i fokus. Redan 2008 introducerades Boomerang Effekten, långt före cirkulär ekonomi var ett begrepp.
Boomerang Effekten är företagets hållbarhetsinitiativ som kommer att starta på Åhléns City Stockholm. I den nya flaggskeppsbutiken kommer man framåt att ha möjlighet att köpa utvalda äldre Boomerang- plagg som kunder har lämnat in för att ge sina tidlösa favoritplagg en chans att leva vidare. Vill man lämna in sina gamla Boomerangplagg kan man skicka kläderna till Boomerangs huvudkontor och få en ersättning i form av 10% rabatt på nästa köp.

Karin Salegård, VD för Boomerang med Malin Nordesjö, ägare och VD på Tisenhultgruppen AB och Rosanna Mariano från RMPR.

Det svenska varumärket Boomerang designar och tillverkar herr- och damkläder i klassisk, tidlös stil och med stor fokus på kvalitet och hållbarhet. Varumärket grundades år 1976 av entreprenörerna Peter Wilton och Kenneth Andram och har sedan starten drivits utifrån filosofin att Boomerangs kläder ska vara som en riktig vänskap: Tåla törnar, hålla länge och bli bättre med åren. Boomerang Sweden AB (boomerang.se) är ett helägt dotterbolag till Tisenhult-gruppen AB och ingår i familjeägda Tisenhult-koncernen (tisenhult.se).

Boomerang

Ett urval ur sommarkollektionen:

Marco Polo