GALA magasin
You Are Reading

KISS släpper ny premiumrom i begränsad upplaga

0
Mat & dryck

KISS släpper ny premiumrom i begränsad upplaga

Kiss

I morgon släpper KISS en begränsad upplaga av en helt ny rom genom en tillfällig lansering. Nya KISS Detroit Rock Rum är en premiumprodukt med 8 till 15 års lagring som skapats för både fans och spritkännare. När KISS lanserade sin första rom i beställningssortimentet tidigare i år kraschade Systembolagets hemsida.

Det amerikanska rockbandet KISS slog igenom 1975 med albumet Destroyer och blev snabbt ett av världens största rockband. I slutet av oktober lanserade KISS sin första rom genom KISS Black Diamond Premium Dark Rum vilket gjorde att Systembolagets sajt kraschade. Sedan lanseringsdagen har den sålt över 9 000 flaskor från beställningssortimentet. 17 november är det dags för en exklusiv uppföljare genom KISS Detroit Rock Rum i begränsad upplaga.

– Lagrad rom är en av de spritsorter som ökar mest i Sverige och Europa. Även om KISS funnits i över 45 år uppskattar bandet nutida drycker i allmänhet och rom i synnerhet. Målet för KISS är att skapa så bra rom som möjligt oavsett pris, säger Yvonne Wener som är en av grundarna till Brands For Fans. Nya KISS Detroit Rock Rum är också en rom utöver det vanliga som borde tilltala alla romconnoisseurer oavsett musiksmak.

KISS Detroit Rock Rum tillverkas i Dominikanska republiken på melass från sockerrör och lagras i mellan åtta till femton år på bland annat bourbonfat. Smaken är nyanserad med tydlig fatkaraktär och liten sötma. Det finns tydliga inslag av torkade aprikoser, choklad, kanel, pomerans, smörkola, vanilj samt arrak.

Lanseringen av de begränsade 12 000 flaskorna KISS Detroit Rock Rum sker klockan 10:00 den 17 november genom Systembolagets tillfälliga webblansering och i 216 butiker runt om i Sverige.

Fakta:
Systembolagets tillfälliga sortiment
Artikelnummer: 40694
Pris: 449 kronor
Leverantör: Umida Group AB
Alkoholhalt: 45 procent
Ursprung: Dominikanska republiken

Foto: Joel Wåreus

Dela gärna
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •