GALA magasin
You Are Reading
Stjärnornas make up-artist lanserar eget märke
0
Stil & skönhet

Stjärnornas make up-artist lanserar eget märke

Make up

Efter flera års förberedelser lanserar nu makeup-artisten Nathalie Berzelius ett helt nytt brand: Nathalie Berzelius Stockholm.
Franska Rivieran och 60-talet med kvinnor som Ursula Andress, Sophia Loren och Brigitte Bardot har varit stora inspirationskällor vid tillkomsten av nya skönhetsmärket Nathalie Berzelius Stockholm. Nathalie har inspirerats av färgerna, kvinnorna, bilarna den bekymmerslösa tillvaron och drömmen om en plats där solen alltid skiner.

Nathalie make

Förpackningarna i vitt, aqua och guld har även de inspirerats av Franska Rivieran. Den första lanseringen har därför döpts till ”The Riviera Box”. Det är en samling med Nathalies favoritprodukter för ögon, kinder och läppar. Med dessa produkter kan man göra allt från en snabb 5-minuters makeup till mer avancerade festsminkningar.

Nathalie Berzelius har arbetat som hår- och makeupartist i snart 25 år. Hon har haft förmånen att arbeta med allt från ”vanliga” kvinnor till tv-stjärnor, toppmodeller och världskändisar.
Nathalie slog sig ihop med Magnus Ahlberg som har arbetat i branschen lika länge som Nathalie men då som Art Director och Creative Director med kunder främst inom mode- och beautysegmentet. Tillsammans beslutade de att skapa ett nytt varumärke – Nathalie Berzelius Stockholm. Ett exklusivt varumärke med fokus på hela ”looks”, färdiga kit. Allt noga utvalt och kombinerat av Nathalie.

Nathalie make

The Riviera Box” består av en låda med sju ögonskuggor, två rouge, en bronzer, ett transparent puder och en highlighter. Till detta finns ett lipgloss och en läppenna. Priset för lådan är 1 199 kronor. Mer info + priser hittar du på www.nathalieberzelius.com
– The Riviera Box” är inspirerad av mina kunder och är en hyllning till alla kvinnor, säger Nathalie Berzelius.

Make up

MARIE SERNEHOLT
Modeller för kampanjen för kampanjen för ”The Riviera box” är Marie Serneholt och Sara Johnson/Le Managment. Kampanjen är fotograferad och regisserad av John Scarisbrick.