GALA magasin
You Are Reading
Charlotte Tilbury första skönhetsvarumärket att sponsra Formel 1
0
Stil & skönhet

Charlotte Tilbury första skönhetsvarumärket att sponsra Formel 1

Charlotte Tilbury har idag tillkännagivits som officiell partner till F1® Academy 2024 – skönhetsvarumärkets första globala sportsponsring någonsin. Charlotte Tilbury blir också det första skönhetsvarumärket och det första kvinnligt grundade varumärket som blir sponsor för F1® Academy. F1® Academy är ett ambitiöst nytt projekt från Formel 1 för att utveckla och förbereda kvinnliga förare innan de går vidare till högre tävlingsnivåer.

Partnerskapet kommer att ge liv åt Charlotte Tilbury och F1® Academys gemensamma syfte att ge alla, överallt, möjlighet att känna sig så självsäkra som möjligt. Charlotte Tilbury kommer att använda sin globala plattform för att visa upp F1 Academys otroliga kvinnliga förare, hjälpa dem att bygga sina karriärer och belysa deras prestationer och talang, så att en bredare publik lär sig om de möjligheter som denna fantastiska sport kan innebära för kvinnor. För närvarande är 40 % av F1-fansen kvinnor, vilket bidrar till att över 1,5 miljarder människor tittar på F1 under 2022-säsongen.

Charlotte Tilbury MBE, VD, styrelseordförande, CCO och grundare av Charlotte Tilbury: ”Att ge alla, överallt, möjlighet att frigöra magin i självförtroendet har alltid varit min passion och mitt syfte – en vision som delas av Susie Wolff och F1® Academy. Mitt varumärke skapades för alla, överallt, och som en kvinnlig grundare är jag glad över att vi är det första skönhetsvarumärket någonsin att sponsra dessa förare genom vårt partnerskap med F1® Academy. Vi står stolta bakom de otroliga unga kvinnor som skapar vågor i den snabba Formel 1-världen.”

”Motorsport har en enorm kvinnlig publik, och förarna i F1® Academy ökar redan representationen och mångfalden inom sporten. Med detta partnerskap kommer vi att använda vår globala plattform för att lyfta denna nya generation av orädda unga kvinnliga förare och öppna upp den traditionellt mansdominerade världen av motorsport för ännu fler begåvade unga kvinnor.”

”Detta partnerskap hyllar styrkan, beslutsamheten och den obestridliga kraften i kvinnlig excellens. Allt handlar om att vinna och att våga drömma om det! Jag säger alltid att du kan påverka ditt öde – det är därför vi har gjort det till ett mantra för detta partnerskap – det finns till och med på vår F1® Academy-racerbil!!! Gör er redo att köra mot era drömmar, älsklingar, och skapa ert öde!”

Susie Wolff MBE, VD för F1® Academy: ”På F1® Academy vill vi att unga kvinnor och flickor ska känna sig trygga med att jaga sina drömmar, oavsett oddsen. Vi har ett uppdrag att förändra tillgången till vår sport, hylla banbrytande kvinnliga pionjärer i vår bransch och inspirera en ny generation av unga kvinnor att satsa på en karriär inom motorsport.”

”Det är ett stort privilegium att samarbeta med Charlotte Tilbury, ett varumärke vars värderingar ligger så nära våra egna. Jag vill tacka Charlotte för att hon tror på vårt uppdrag och gör det möjligt för oss att nå en ny publik av unga kvinnor och visa upp de möjligheter som finns för dem inom vår sport. Vårt budskap till dem är enkelt: våga drömma.”

Den kallas ”Charlotte Tilbury operated by Rodin Motorsport” och kommer att ha Charlotte Tilbury-varumärken i märkets signaturfärger nattkarmosinrött och roséguld, prydda med den ikoniska Charlotte Tilbury Hot Lips-ikonen och Charlottes empowerment-mantra ”Makeup Your Destiny!”.

Under F1® Academys säsong 2024 kommer Charlotte Tilbury att öka medvetenheten om F1 Academys femton inspirerande unga förare, som alla är i åldern 16-25 år. Charlotte Tilburys bil kommer att köras av Lola Lovinfosse, 18 år, som kommer från Frankrike och har tävlat sedan 2018.

2023 lanseras F1® Academy, ett ambitiöst nytt projekt från Formel 1 för att utveckla och förbereda kvinnliga förare för att ta sig vidare till högre tävlingsnivåer. Kategorin är utformad för att ge förarna tillgång till mer bantid, racing och tester, samt stöd med tekniska, fysiska och mentala förberedelser. Det kommer att ge unga talanger i juniorkategorierna tillgång till den grundläggande erfarenhet som krävs för att gå vidare till Formel 3 och ansluta sig till vägen till F1.

Om Charlotte Tilbury:
Charlotte Tilbury lanserades i september 2013 av den ikoniska skönhetsentreprenören Charlotte Tilbury MBE och föddes ur Charlottes långvariga önskan att ge alla möjlighet att känna sig som den vackraste versionen av sig själva och hjälpa människor runt om i världen att få självförtroendet att uppnå sina största och djärvaste drömmar.

Charlotte har samlat de skönhetshemligheter hon upptäckt under 30 års arbete med moderedaktioner och kampanjer, catwalkvisningar och röda mattor runt om i världen i sina innovativa, banbrytande produkter. Charlotte Tilburys universum av hudvård och makeup, som passar alla hudtoner, hudfärger och hudtyper, har stöd i forskning och älskas av både A-kändisar och skönhetsfantaster. Produkterna är skapade för att försköna och förbättra hudens utseende och framställs i världsledande laboratorier med ingredienser av högsta kvalitet och presenteras i en rad distinkta, sofistikerade, glamorösa och lyxiga förpackningar.

Charlotte Tilbury fortsätter att slå rekord i olika regioner, kanaler och kategorier. Företaget har nu över 2 000 anställda globalt och säljer över 500 produkter inom färg, hy och hudvård. Charlotte Tilbury har fysisk närvaro på över 50 globala marknader, är tillgängligt i över 42 länder via charlottetilbury.com och har över 2 000 distributionsställen över hela världen, inklusive varuhus och resebutiker.