I samband med Ellos underkampanj till Made by Women – A short story – gör Tove Styrke en tolkning av låten ”Walk with me”. Låten handlar, precis som kampanjen i sig, om att bryta sig fri från normer och ideal, om att ta sig förbi samhällets strukturer och förväntningar.
– För mig är Walk with me både storslagen och väldigt intim, på samma gång. Låten är en vän som pratar med en. Den är liksom båda delarna samtidigt och det är något väldigt vackert över det, säger Tove Styrke, artist och låtskrivare.
Walk with me är en del av Made by Women, som är precis vad det låter som – kampanjer skapade av kvinnor, för kvinnor. Låten stärker och lyfter Made by Womens budskap, om kvinnors rätt till att äga narrativet om sig själva. Med stort fokus vid kroppsideal arbetar Ellos aktivt med att ta ansvar för den bild de som modeföretag förmedlar om och till kvinnor.
– Jag är så glad över att ha fått göra den här tolkningen. Att jag får göra den till min egen, att jag kan få vara vännen som förmedlar den vidare. Till dig, säger Tove.
– Toves tolkning av låten är magisk. Vi är så glada för samarbetet, som verkligen förstärker hela budskapet kring kampanjen. Made by Women är vårt sätt att lyfta frågor kring kvinnoskap och kroppsideal, Toves låt har tillfört något alldeles unikt till det budskapet”, säger Anna Westlund, Creative Director på Ellos. Lanseringsdatum för kampanjen var på internationella kvinnodagen, den 8:e mars. Toves låt, musikvideo och själva kampanjfilmerna kan hittas på Ellos site, Youtube-kanal och Instagram.