Äntlingen är jag tillbaka och bloggar, och jag börjar på kvinnodagen, det passar bra efter jag just kommit hem till Stockholm från Hunkemöller’s stora modevisning ”Sheroism” i Amsterdam
Kvällens dresscode var limegrönt, persika och spets och alla gäster hade fått lingerie skickat till sig att ha på sig kvällen till ära och jag fick en spets topp och trosa som jag älskar, så bekväma, jag visste faktiskt inte att Hunkemöller även passar mogna kvinnor som jag.
Många journalister, lokala celebs och internationella och lokala influencers hade flygits in för att se modevisningen på ikoniska Gashouder i hjärtat av Amsterdam.
Modevisningen började med dansare klädda i hudfärgade shapewear som återkommande var del genom visningen i koreograferade nummer som förvandlade och tog modevisningen till en annan nivå, en riktig show, de sprakande festligheterna sattes igång med alla kroppstyper representerade, hyllade och inkluderade till publikens jubel.
Kvinnorna utsrålade ”, självsäkerhet, styrka, mod, en hyllning till alla kvinnors mångfacetterade persona, ”sheroism”, modellerna gick koreograferat på ett led golv i olika mönster.
Sheroism kollektionen har ett syfte och respekterar alla kroppars behov, och kvinnors riktiga jag, och att tillsammans lyfta varandra, berättar designchefen Patricia Beurskens.
Hunkemöller önskar skapa en ny rörelse ”Sheroism”, där man tar upp allas röster och stöttar varandra och hylla mångfald.
En stor del av Hunkemöllers utbud är shapewear, badkläder och träningskläder och i Sverige har Hunkemöller 29 butiker och man kan handla online såklart.
Hunkemöller’s huvud designer, Patricia Beurskens har arbetat hos Hunkemöller i 15 år och började själv som praktikant, men hade alltid målet att bli designchef, nu har hon ett design team på 12 personer.
Patricia berättade för mig om Hunkemöller’s nya collection, nya designs inspirerade av företagets 130 år gamla arv och rötter som korsettmakare moderniserat till det nya extraordinära, matrial som är tunna, med mycket spets direkt på huden och färger som limegrönt och persika men även starkt rosa och lavenderlila, svart och vitt såklart, sensuellt som ska komplementera alla kvinnors kroppar, designs från kvinnans perspektiv, kroppstyper, behov, det viktiga med stöd vid behov, men med en attityd, berättar Patricia, många designs ska kunna gå att använda från dag till natt, och kunna ”avslöja magiken bakom gardinen” som är namnet för deras nya kampanj.
Patricia
Patricia i silverboots med sina kollegor
Efter visningen var det fest på Amsterdam’s hetaste klubb Supper Club, och när vi kom hem till fina hotellet Nhow låg en Hunkemöller pyjamas på huvudkudden