Deal or no deal kommer genom Postkodlotteriet tillbaka på TV4 med en ny säsong. Deltagare från hela Sverige har chansen att vinna en miljon kronor när de klassiska guldväskorna ska öppnas. Programledare är Rickard Sjöberg.
– Själva programmet är sig likt – det handlar om 20 väskor och 20 belopp och en deltagare som får möjlighet att öppna väskorna i jakt på de högsta beloppen. Det som är nytt är att de 20 deltagarna i studion alla har vunnit sin medverkan och en får chansen att jaga miljonen. Deltagarna kommer från hela landet och representerar sina postkoder när de är på plats i studion, säger Rickard Sjöberg.
För att ha chansen att delta i Deal or no deal måste man ha en postkodlott. Postkoden har nämligen en chans att vinna i programmet. Samma belopp som Deal or no deal-spelaren vinner, vinner också postkoden som personen representerar. Beloppet delas på lottnivå.
– Det här är något helt annat än den frågesport som vi brukar inleda helgerna med, men det som känns extra roligt är att jag, precis som i Postkodmiljonären, får träffa deltagare från norr till söder och guida dem längs vägen. Det krävs nerver och en del tur när man är på plats i studion, säger Rickard Sjöberg.
– Vi ser verkligen fram emot att detta nervkittlande program kommer tillbaka och är en del av TV4:s utbud i år. Det kommer bli extra spännande att följa momentet när väska för väska öppnas upp och se hur människor från hela Sverige har chansen att vinna miljonen i Deal or no deal, säger Fia Fång, exekutiv producent på TV4.
Deal or no deal har premiär 9 maj och kommer att sändas på TV4 Play och TV4 varje fredag och lördag under fem veckor på våren, och fem veckor på hösten. Postkodmiljonären, som i höst har 20-årsjubileum, fortsätter precis som vanligt, med undantag för de veckor då det är Deal or no deal.
Foto: TV4